IATA Code: OA ICAO Code: OAL Callsign: OLYMPIC Ίδρυση: 12 Δεκεμβρίου 2003 Διάλυση: 29 Σεπτεμβρίου 2009 Main Hub / Base: Αθήνα - ATH / LGAV Secondary Hub(s): Θεσσαλονίκη - SKG / LGTS Ιστοσελίδα: www.olympicairlines.com
Ιστορία της Olympic Airlines
Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές ξεκίνησαν τις πτήσεις τους στις 12 Δεκεμβρίου 2003 στις 00:01 μετά τα μεσάνυχτα ενσωματώνοντας τις συνολικές πτητικές δραστηριότητες του Ομίλου της Ολυμπιακής Αεροπορίας (Ολυμπιακή Αεροπορία, Ολυμπιακή Αεροπλοϊα και Μακεδονικές Αερογραμμές).
Η Βουλή των Ελλήνων θέσπισε την ειδική νομοθεσία (Ν. 3185/2003) περί της αναδιοργάνωσης του Ομίλου Εταιρειών της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Ο νέος αυτός νόμος προβλέπει τόσο για το πτητικό μέρος της Ολυμπιακής Αεροπορίας όσο και για εκείνο της θυγατρικής της Ολυμπιακής Αεροπλοϊας, να παύσουν να υφίστανται και να συνενωθούν με την θυγατρική εταιρεία γνωστή ως «Μακεδονικές Αερογραμμές», η οποία έχει μετονομαστεί σε Olympic Airlines.
Το 2004 οι Ολυμπιακές Αερογραμμές μετέφεραν 5.794.388 επιβάτες στο εσωτερικό και εξωτερικό τους δίκτυο. Ο αριθμός αυτός παρουσιάζει αύξηση της τάξεων των 9,8% σε σχέση με το έτος 2003. Η μέση πληρότητα των πτήσεων των ΟΑ ήταν 64,1%.
Η εταιρία τα πρώτα χρόνια μετά την ίδρυσή της, αναγκάστηκε να περικόψει αρκετά της δρομολόγια, λόγω έλλειψης αεροσκαφών. Έτσι τα αεροσκάφη που ήταν ιδανικά για δρομολόγια μακρών αποστάσεων (A340) εκτελούν πολλά δρομολόγια εντός Ευρώπης, κυρίως προς Λονδίνο και Παρίσι. Επίσης το καλοκαίρι του 2007 η εταιρία άλλαξε το σύστημα κράτησής της, προσφέροντας πλέον και ηλεκτρονικό εισιτήριο. Μετά από πολλές προσπάθειες ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής, η κυβέρνηση κατάφερε το 2009 να βρει αγοραστή για την εταιρία. Έτσι η εταιρία πέρασε στην κατοχή της Marfin Investment Group (MIG) την 29 Σεπτεμβρίου 2009 και μετονομάστηκε σε Olympic Air.
Ο στόλος της Olympic Airlines
Τον στόλο των Ολυμπιακών Αερογραμμών αποτελούσαν αεροσκάφη τύπου Α300-600, Α340-300, Β737-300, Β737-400, ATR42, ATR72 και Dash 8.
Tα αεροσκάφη των τύπων Α300-600 και Β717 δεν περιλαμβάνονταν στα αρχικά σχέδια της εταιρίας, αλλά λόγω έλλειψης αεροσκαφών τελικά χρησιμοποιήθηκαν. Μάλιστα, τα Β717 δεν εκτέλεσαν κανένα δρομολόγια στο διάστημα 12/12/03 έως 27/3/04 καθώς η χρήση τους είχε κριθεί ασύμφορη από την εταιρία. Όλο αυτό το διάστημα τα τρία Β717 ήταν σταθμευμένα μπροστά από το υπόστεγο των ΟΑ στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Τελικά τα συγκεκριμένα αεροσκάφη αποχώρησαν αρχές του 2007 από τον στόλο των ΟΑ.
Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες η εταιρία προχωρούσε συχνά σε μισθώσεις αεροσκαφών άλλων εταιριών (π.χ. της ισπανική Hola, της κροατικής Air Adriatic, της ιταλικής Blue Panorama κτλ) ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα στην εκτέλεση της πτητικής δραστηριότητας των ΟΑ. Αναλυτικά στοιχεία του στόλου της Olympic Airlines θα βρείτε κάνοντας κλικ εδώ.